onsdag 30 juni 2010

Hallå...kom ut nu!!!

Idag var jag hos barnmorsan, det var bra som vanligt. Blodtrycket låg på 111/64, typ som det har gjort i nio månader nu. Bebis hjärtljud låg på 148. Sf -måttet var på 37cm, magen har växt stadiga 1 cm i veckan ganska länge nu och bebis har varit fixerad i över två veckor.
Så nu är det väl bara att vila, äta och vänta, som Anette också påpekade.

Igår var jag lite väl energisk, var till Mora och åt lunch med Peter på Helmers, och handlade i noret, var borta i ca 3 timmar, när jag kom hem var jag helt slut och uppsvullen, men kunde inte komma till ro med att vila. Lagade middag och bakade två rulltårtor, och vankade av och an och var allmänt rastlös och övertrött hela kvällen. Jag tänkte att det får jag väl igen imorrn, och mycket riktigt, idag har jag varit såå himla trött. Haft ont i händerna och kroppen. Startade frukosten med en alvedon. Så idag blev det bara besök hos Bm, en fika hos Johanna, sen hem till soffan. Kom precis upp ur badet, det var skönt för min ömma kropp att ligga där en stund.

Saker som jag sitter o längtar efter nu när det bara är 5 dagar kvar till bf.

Att äntligen få bli en familj, vi längtar såå både jag och Peter.
Bebismys i massor...
Kunna vända mig i sängen…(börjar bli jobbigt att vakna varje gång jag ska vända mig då mina höfter o bäcken värker, har dock bara två toabesök per natt)
Kunna ta mig upp lätt o smidigt från sittandes/liggandes. Det känns som ett helt företag att ta sig upp, särskilt när fötter och ben är svullna)
Ligga på mage.
Få på mig flera av mina kläder i garderoben…( jag börjar bli lite less på dom få klädesplagg som den stora bebismagen får plats i just nu)
Kunna städa lite smidigare och plocka upp saker från golvet.
Långa barnvagnspromenader…

6 kommentarer:

  1. Ja, det är himla nära nu :)
    Kanske vi ligger där inne samtidigt :o
    Känns skönt att jag vet att de kommer ut snart, förstår dig som får gå och vänta på att det ska sätta igång. Hoppas verkligen inte du behöver gå allt för länge till i sommarvärmen, den tar ju kål på en. Sen fötterna som sväller ännu mera när det är varmt ute...
    Kram på dig

    Ps. Kanske skulle ta en sväng förbi dig eller du förbi mig nån dag nu :)

    SvaraRadera
  2. fin mage du har :)
    Förstår att du börjar bli less på graviditeten nu, jag har ledsnat redan för några veckor sedan. Vill ju ha min plutt nu <3 :) kraam

    SvaraRadera
  3. jo då ser man lätt om man glömt något. skönt att du mått bra under hela gravidteten, runt v30 började de vända för mig med högt blodtryck och snabb viktuppgång osv. :( Hoppas jag slipper gå tiden ut, känns som jag kommer få tidigare men tror nog bebis kommer jäklas och stanna kvar tills efter bf :) kram och lycka till får jag önska er också :)

    SvaraRadera
  4. Känner så väl igen mej!! Jätte fin bild på dej Johanna!!

    SvaraRadera
  5. Ja vilket fint kort på dig ( er ) !
    Kanske kommer i natt...kvällen innan Melker kom tog jag ett långt skönt bad o så knäppte vi massa fina kort på mig o magen :)
    Kanske sätter fart på det hela.
    Det är så spännande!!
    Lycka till!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ja orkar vi så kan vi ta en kopp på måndag eller om vi inte åkt in :)
    En sista innan bebisarna får vara med.... :D

    SvaraRadera