lördag 3 juli 2010

Rundvandring i trädgården

Det har varit en fruktansvärt varm dag idag, inget jag gillar i detta läge.
Tog nyss en rundtur i trädgården och vattnade rejält i rabatterna.

Stäppsalvia, Kärleksört och en rostig spade
huserar i den torra lilla hörnan på framsidan

Funkia och Astilbe Plymspirea
En del av stenslänten är klar, men har dock inte kunnat fixa andra sidan om trappen denna sommar. Men den som spar hon har, tills nästa sommar.

Nån slags vindruvsranka. Jättedaggkåpa och Rosen Flammentanz
Jättedaggkåpa, vit och rosa pion
Ja ni, den där paviljongen, vad ska jag göra med den nu när vi har byggt en altan.
Jag funderar på om vi ska ta och glasa in den, vi har ju trots allt fönster som står och tar upp ett halvt förråd. Göra det mysigt, så man kan sitta där på hösten, när man inte vill ge upp dom fina grillkvällarna bara för kylans skull.
Vi har el och infravärme där ute, så då är det väl ingen sak, eller!? Låter som ett bra projekt till nästa sommar att fixa med då.

3 kommentarer:

  1. Hmmm... Ja, du jag vet. Man måste röra på sig ;-) Men när du såg mig satt jag bara i solen och njöt, hade lunch. Powerwalk är ju kanon men tråkigt om man inte har sällskap. Ska bannemig ta i tu med dessa kilon nu innan det blir fler man inte kan powerwalka bort ;-)
    Håller tummarna för er att det går bra dom närmaste dagarna, de e ju dags snart.
    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen att du har det tungt nu.. Hoppas du slipper gå mycket över tiden (som vissa andra fick göra :))! Men du har någonting alldels underbart framför dig!

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra ide för vintergrillning tycker jag...

    Kram Bettan

    SvaraRadera